Facebook bedrijfspagina tips

Facebook bedrijfspagina tips

Facebook bedrijfspagina

Facebook is nog altijd het meest gebruikte social media platform van de wereld. Uiteraard groeit Instagram snel en zal dit op een gegeven moment Facebook van de troon stoten, maar het is dus nog steeds van groot belang dat je als bedrijf aanwezig bent op Facebook. In deze blog lees je alles over hoe jij alles uit Facebook haalt!

Ten eerste is het belangrijk dat je een Facebookpagina hebt van jouw bedrijf, dit maak je via je eigen persoonlijke profiel aan. Facebook zelf helpt je er goed aan te herinneren dat je alle belangrijke informatie invult voor je bedrijfspagina, zoals je openingstijden of bedrijfslocatie.

Als dit eenmaal goed staat ingesteld, is het belangrijk dat je de bezoekers op de pagina direct een goed beeld geeft van jouw onderneming. Een duidelijke profielfoto en header helpen hier goed bij. In de header kun je meerdere foto’s kwijt en zelfs eventueel een video waar je direct kan laten zien wat jij kan betekenen voor de bezoekers.

Content maken

Nu is het belangrijk dat mensen iets aan hebben als ze de bedrijfspagina liken en volgen. Ze moeten uiteindelijk ook de content die je plaatst op je pagina leuk gaan vinden! Alleen maar naar je website linken en vertellen hoe goed jouw dienst of product is zal al snel saai worden. Probeer creatief te denken en bijvoorbeeld berichten delen die wel iets te maken hebben met jouw product of dienst, maar niet direct aan wil zetten tot kopen.

Daarnaast is het wel belangrijk dat je er uiteindelijk iets uit haalt. Blijf dus constant aanwezig en zorg dat mensen je blijven zien en niet vergeten. Constant posten is belangrijk. Gelukkig kun je voordat je op publiceren klikt op het pijltje ernaast klikken, hier kan je er ook voor kiezen om het bericht te plannen. Zorg dus dat je content gelijkmatig wordt verdeeld.

Instagram koppeling

Als je eenmaal met Facebook bent gestart en hier leuke content voor maakt, waarom zou je het dan ook niet direct op Instagram plaatsen? Uiteraard moet je je eerst afvragen of je doelgroep op dit platform aanwezig is. Zo ja, dan heeft Facebook het heel gemakkelijk gemaakt om direct berichten op Instagram te plaatsen. Eerst moet je zorgen dat je Instagramaccount goed is gekoppeld aan je Facebook bedrijfspagina. Daarna hoef je alleen nog maar bij het maken van een Facebookbericht, aan te vinken dat je hem ook direct op Instagram wilt delen.

Hou er uiteraard wel rekening mee dat elk social media platform een ander publiek heeft. Bekijk dus goed welke berichten wel werken en welke niet en probeer jezelf continu te vernieuwen.

Neem gerust contact met ons op voor vragen over het maken van de juiste content voor jouw doelgroep/toekomstige klanten!

Auteur foto
Tamar Hazeu
Jan 7, 2021
Delen:
Contact opnemen

Gerelateerde blogs: