Het imago van je bedrijf: hoe vorm je die?

Tamar Hazeu
7.12.2024

5 minuten leestijd

Imago van je bedrijf

Bij veel bedrijven wordt er al snel een beeld gevormd. Professioneel, (on)realistisch, vertrouwd etc. Vele factoren spelen hierbij een rol. Neem bijvoorbeeld Bol.com op social media. Ze plaatsen berichten die reacties uitlokken, vervolgens reageren ze op de comments en worden de berichten populair. Door deze tactiek zet je je bedrijf neer en geef je het een imago. Lees hieronder meer voorbeelden en tips!

Bij het creëren van je huisstijl laat je eigenlijk al zien wat voor bedrijf of persoon je bent. Kleuren en icoontjes zeggen al veel. Denk daarom goed na over hoe jij jezelf en/of het bedrijf wil neerzetten. Er is geen goed of fout, maar je wilt natuurlijk geen verkeerde indruk achterlaten. Laat je ook zeker inspireren door andere bedrijven, dan komt er zeker uit wat jij voor ogen hebt!

Adverteren

De manier van adverteren maakt ook veel uit bij het imago. Hoe vaak hoor je wel eens: ‘’Van die grappige reclame’’ of ‘’Hij van de vervelende advertenties’’. We weten dat leuke of irritante reclames de aandacht trekken, maar dit heeft ook zeker invloed op de uitstraling van je bedrijf. Hou dit dus in de sferen van het bedrijf en onthoud: negatieve aandacht, is ook aandacht! Laat dit dan niet ten kosten gaan van je imago!

Social media

Zoals eerder genoemd doet Bol.com veel via social media. Natuurlijk kan je er ook niet omheen. Wees ook niet bang om actief te zijn en te reageren onder berichten. Interactie is belangrijk! Mensen vinden het leuk als je reageert en repost, ook dit kan weer op jouw manier!

Uitstraling

Laat je bedrijf stralen! Het verdient aandacht om het te laten groeien. Benieuwd wat Dotbrand voor je kan doen? Neem gerust contact en neem een kijkje op onze Dienstenpagina.

Vragen of hulp nodig bij de branding van je merk?

Neem contact op
Afspraak maken met Tijmen van Dotbrand
👋, kennismaken?

Plan een gesprek

Samenwerken aan oplossingen voor jouw bedrijf? Plan een gesprek of bekijk direct de mogelijkheden!