Voorkeuren

Privacy is belangrijk voor ons, dus u heeft de mogelijkheid om bepaalde soorten opslag uit te schakelen die niet noodzakelijk zijn voor de basiswerking van de website. Het blokkeren van categorieën kan uw ervaring op de website beïnvloeden.

Accepteer alle cookies

Deze items zijn nodig om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.

Always active

Deze items worden gebruikt om advertenties te leveren die relevanter zijn voor u en uw interesses.

Dankzij deze items kan de website uw keuzes onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt) en verbeterde, meer persoonlijke functies bieden.

These items help the website operator understand how its website performs, how visitors interact with the site, and whether there may be technical issues.

Accepteer alle cookies
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wat komt er kijken bij een huisstijl?

Tijmen Lourens

Functie van een huisstijl

Ieder bedrijf heeft zijn eigen originele huisstijl. Deze stijl wordt vooral geuit met het logo en vaak doorgevoerd in bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Het is daarnaast ook van groot belang dat de online uitingen op je huisstijl aansluiten, zodat er geen verschil ontstaat op het offline gebied.

Logo

Het logo is vooral het gezicht van een onderneming/bedrijf. Het is dus van groot belang dat het logo past bij wat jij precies wilt uitstralen. Je kan kiezen uit een woordlogo of een beeldlogo. Bij een woordlogo staat de gehele naam van je onderneming met een design eromheen. Bij een beeldlogo is de naam niet altijd zichtbaar en wordt het voornamelijk geuit met een symbool, dit is natuurlijk gunstig als mensen jouw beeldlogo wel direct koppelen aan de bijbehorende naam. Niet alleen de naam kan belangrijk zijn om te laten weten om wat voor een bedrijf het gaat, maar ook het logo kan hier iets voor betekenen. Door bijvoorbeeld iets herkenbaars van jouw diensten of producten te gebruiken in het ontwerp!

Doordachte huisstijl

Uiteraard is het ook belangrijk dat je de juiste kleuren en typografie gebruikt. Kleur wordt snel gekoppeld door onze hersenen aan een bepaald beeld of gevoel. Zo wordt rood bijvoorbeeld gekoppeld aan kracht en geel weer aan warmte. Gebruik daarnaast ook nooit teveel kleur! Twee à drie kleuren geeft  een mooi balans.

Er zijn veel verschillende fonts te vinden op het internet. Hier heb je zowel betaalde als gratis fonts die je kunt gebruiken. Uiteraard kun je ook een eigen unieke font laten ontwikkelen wat er voor zorgt dat je iets origineels in handen hebt. Het is belangrijk dat je de fonts die je gebruikt overal laat terugkomen, zowel bij offline als online uitingen.

Dit allemaal kan je uiteindelijk benoemen in een huisstijlhandboek, hier staan alle regels in hoe je omgaat met kleur en typografie gebruik binnen je bedrijf. Hier kun je een precieze omschrijving vermelden hoe uitingen gemaakt moeten worden en wat de richtlijnen zijn.

Online huisstijl ontwikkelen

Het is natuurlijk tegenwoordig van groot belang dat je huisstijl zowel offline als online goed gebruikt kan worden. Hiervoor wordt er vaak gekeken naar het soort kleur wat wordt gebruikt, je hebt eenmaal kleuren die op je scherm er beter uitspringen dan andere kleuren. Daarnaast moet je ook goed kijken of de kleur in je scherm, ook wel RGB kleuren genoemd, er ook goed uitzien op papier! Je moet dus de juiste balans tussen RGB en CMYK kleuren vinden zodat het in beide gevallen een mooie uitstraling heeft!

Kom je er toch niet helemaal uit of zoek je professionele hulp? Wij helpen je graag met de perfecte huisstijl voor jouw bedrijf!

Plan direct een afspraak.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Maak vrijblijvend een afspraak of neem direct contact op!